Klasa puntore dhe shteti demokratik

Shkruan: Ali Hertica

Lëvizja punëtore e Shteteve të Bashkuara nuk ka pasur kurrë një organizatë politike të sajën: as socialiste, as socialdemokrate, as parti laburiste si Britania e Madhe; dhe Partia Demokratike ka edhe më pak për t’i ofruar klasës punëtore tani sesa dikur. Megjithatë, sot situata amerikane është më pak e jashtëzakonshme se dikur, sepse partitë e krijuara socialiste dhe komuniste të punëtorëve në Evropë i kanë ndërprerë plotësisht lidhjet me klasën punëtore.

Ata kanë hequr dorë nga politika dhe gjuha e luftës së klasave; Zgjedhja e fundit e “Laburistëve të Ri”, e cila është e prirur të shkëpusë të gjitha lidhjet me lëvizjen sindikaliste, e ka vendosur Britaninë në një situatë politike shumë të ngjashme me atë të Shteteve të Bashkuara: një shtet njëpartiak me dy krahë të djathtë.Është e mundur që një fitore e të ashtuquajturave parti të majta të hapë perspektiva të reja politike. Por për momentin shumë supozojnë se zhdukja e politikës klasore është një fenomen natyror dhe se sfera politike në të cilën partitë e punëtorëve vepronin tradicionalisht nuk ekziston më.

Edhe ata që nuk pranojnë se nuk ka alternativë ose se globalizimi është i pashmangshëm shpesh besojnë se terreni në të cilin po lëviz lufta ka ndryshuar në mënyrë të pakthyeshme.Ndoshta një nga supozimet më të rëndësishme në lidhje me pasojat politike të globalizimit është se shteti kombëtar nuk luan më një rol të rëndësishëm. Për disa, kjo do të thotë se çdo luftë është e kotë. Për të tjerët, kjo do të thotë se lufta duhet të kalojë në një nivel ndërkombëtar. Sido që të jetë, politika klasore duket se është bërë e paarritshme.

Unë nuk dua të argumentoj se ekziston një gjë e tillë si globalizimi, por dua të argumentoj se globalizimi po heq fundin e politikës klasore. Unë argumentoj se globalizimi e ka bërë politikën klasore në një politikë shtetërore kombëtare dhe pushtetin e punëtorëve në një shtet-komb më të rëndësishëm në vend të më pak të rëndësishëm dhe më shumë se më pak të mundshëm.Marksistët zakonisht kanë theksuar se mënyra se si rritet kapitalizmi promovon zhvillimin e ndërgjegjes klasore dhe organizimin e klasës. Socializimi i prodhimit, homogjenizimi i punës, ndërvarësia kombëtare, mbikombëtare dhe globale e pjesëve përbërëse të kapitalizmit, do të krijonin kushtet për një ndërgjegje punëtore dhe organizim masiv të klasës punëtore, madje edhe për solidaritet ndërkombëtar. Por zhvillimet në shekullin e njëzetë e kanë minuar kryesisht këtë besim.

Për shumicën e intelektualëve të majtë, dështimi i klasës punëtore për të përmbushur pritshmëritë tradicionale marksiste në shekullin e njëzetë ka qenë arsyeja kryesore për braktisjen e socializmit ose të paktën për të kërkuar burime të tjera frymëzimi. Në dekada, lëvizje të tilla si “marksizmi perëndimor”, “post-marksizmi” dhe “postmodernizmi” i janë referuar intelektualëve ose studentëve ose lëvizjeve të reja shoqërore, pothuajse të gjithëve, përveç klasës punëtore, si fuqia e re historike. Sot, lëvizja e punëtorëve është zhdukur praktikisht nga teoria dhe politika e modës së majtë, ndërsa “globalizimi” duket se i ka dhënë goditjen e fundit shkatërruese.

Shumica e njerëzve që diskutojnë globalizimin thonë se në këtë epokë të kapitalizmit botëror, klasa punëtore, nëse ekziston ende, është më e fragmentuar se kurrë. Dhe nëse janë në të majtë, ata argumentojnë se çfarë mund të bëjmë tani është të përdorim hapësirën e vogël që ofron kapitalizmi duke u përfshirë në beteja specifike dhe të veçanta, beteja që ndonjëherë zhvillohen nën flamurin e politikës së identitetit.Tani, ka shumë arsye pse kjo tendencë për të refuzuar politikën klasore në favor të fragmentimit politik dhe politikës identitare po ndodh brenda së majtës.

Një nga arsyet kryesore është se bazohet në idenë se sa më shumë të bëhet kapitalizmi global, aq më shumë duhet të zhvillohet lufta në atë nivel. Në fund të fundit, globalizimi e ka zhvendosur pushtetin nga shtetet kombëtare në institucionet dhe forcat ndërkombëtare. A nuk është kjo dëshmi e qartë për propozimin se lufta kundër kapitalizmit mund të zhvillohet vetëm në një nivel mbikombëtar.

Meqenëse shumica e njerëzve, për arsye të kuptueshme, kanë vështirësi me idenë se beteja mund të organizohet në këtë nivel, përfundimi logjik për ta është se beteja është fituar; kapitalizmi është këtu për mirë. Për më tepër, nuk ka asnjë arsye për të krijuar një organizatë masive të klasës punëtore, një organizatë e gjerë siç dëshironin të ishin partitë e vjetra të punëtorëve. Me fjalë të tjera, klasa si forcë politike është zhdukur së bashku me socializmin si qëllim politik. Nëse nuk mund të krijojmë një organizatë në shkallë globale, ne mundemi vetëm…